آموزش

آموزش نصب کرکره فلزی | راهنمای تصویری و قدم به قدم

آموزش نصب کرکره فلزی

آموزش نصب کرکره فلزی

کرکره فلزی نوعی پوشش ساده برای پنجره است که جنس آن از آلومینیوم و به صورت تیغه هایی افقی بر روی هم قرار گرفته اند. از این پرده ها در دفاتر اداری، هتل، مراکز تجاری ، منازل و هر فضایی که پنجره مناسب داشته باشد استفاده می‌شود. نصب کرکره فلزی یکی از کارهای آسان ولی چالش برانگیز است.

نحوه نصب کرکره فلزی

در این بخش از آموزش های تخصصی فروشگاه پرده و اکسسوری ابزار پرده قصد داریم تا طریقه نصب کرکره فلزی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

 

ابزار مورد نیاز برای شروع نصب

برای نصب کرکره فلزی لوازمی که قبل از شروع کار باید آماده شوند شامل :

  • دریل و پیچ گوشتی مناسب
  • متر و مداد برای علامت زدن محل نصب
  • پیچ و رولپلاک مخصوص برای نصب به سقف یا دیوار
  • پایه ها و لوازم جانبی مونتاژ نهایی کرکره

 

مشخص کردن محل نصب کرکره فلزی

قبل از شروع کار باید تعیین کنید که قصد دارید کرکره فلزی خود را در کدام محل نصب کنید. برای نصب کرکره فلزی دو روش متفاوت وجود دارد. روش اول نصب به سقف و روش دوم نصب به دیوار به صورت توکار یا روکار است. در این مطلب سعی در آموزش به صورت توکار و نصب پایه ها به قسمت سقفی پنجره را داریم.

 

بیشتر بخوانید: اگر قصد خرید پرده داشتید حتما آموزش اندازه گیری ابعاد پنجره رو مطالعه کنید.

 

علامت زدن پایه های کرکره و شروع نصب

پس از مشخص کردن محل نصب کرکره فلزی نوبت به علامت زدن پایه های آن و شروع مراحل نصب به صورت قدم به قدم است. تمامی مدل های پرده کرکره ای پایه سقفی و دیواری شبیه به هم دارند و از این آموزش می‌توانید برای هر دو مدل استفاده کنید.

در مرحله اول باید محل نصب کرکره را مشخص کنیم. پرده کرکره خود را می‌توانید به دو روش سقفی یا دیواری نصب کنید. تصویر زیر نصب پایه کرکره به دیوار را نشان می‌دهد :

نصب پایه کرکره

در این آموزش پرده کرکره خود را به روش پایه سقفی نصب می‌کنیم. تصویر زیر محل قرارگیری پایه به صورت سقفی است :

محل قرار گیری پایه کرکره فلزی

2. پس از تعیین محل نصب، محل قرار گیری پیچ و رولپلاک پایه ها را به وسیله مداد یا خودکار علامت می‌زنیم. پایه ها برای نصب به سقف یا دیوار دو قسمت مخصوص پیچ و رولپلاک دارند که از هر دوی آن ها استفاده می‌کنیم :

بست سقفی کرکره فلزی

3. با استفاده از دریل محل های علامت زده شده را سوراخ می‌کنیم :

محل نصب کرکره فلزی

4. سپس پیچ و رولپلاک های تهیه شده را برای وصل کردن پایه به سقف استفاده می‌کنیم و پایه ها می‌بندیم :

نحوه نصب پایه کرکره های فلزی

 

بیشتر بخوانید
آموزش نصب پرده زبرا به روش سقفی و دیواری

مرحله نهایی نصب کرکره فلزی

پس از نصب تمامی پایه ها در محل مورد نظر نوبت به اتصال نهایی کرکره فلری به بست ها یا همان براکت های متحرک است. پایه سقفی و دیواری کرکره فلزی کاملا مشابه هم بوده و برای متصل کردن کانال کرکره به پایه، اول قسمت متحرک ( به شکل شاخک ) را به راست می‌چرخانیم و سپس کانال کرکره را به آن چفت می‌کنیم .

1. تصویر زیر به قسمت متحرک پایه اشاره دارد :

طریقه نصب کرکره فلزی

برای متصل کردن کانال کرکره به پایه ابتدا باید پایه را باز کنید. برای این کار شاخک متحرک را تا حد امکان به راست بچرخانید :

طریقه نصب پایه کرکره فلزی

حالا نوبت به اتصال کانال کرکره به پایه های باز شده است. برای این کار کانال کرکره را به قسمت خمی که در پایه ها قرار دارد متصل می‌کنیم. تصویر زیر نحوه قرارگیری پایه بر روی کانال کرکره فلزی است :

اتصال پایه به کانال کرکره فلزی

2. کانال کرکره را با دقت زیر پایه ها قرار داده تا اهرم متحرک قابل دسترس باشد :

متصل کردن کانال کرکره فلزی

3. سپس شاخک متحرک را به سمت چپ چرخانده تا پایه درون کانال به خوبی محکم و ثابت شود :

پایه سقفی کرکره فلزی

 

بیشتر بخوانید
روش نصب گیره و هوکس ، انواع مدل های گیره پرده کدام است؟

بررسی کارکرد صحیح کرکره نصب شده

نصب کرکره فلزی شما به اتمام رسیده است و حالا نوبت بررسی عملکرد صحیح آن و دیگر قسمت ها است. تمامی کرکره ها برای تنظیم نور و جابه‌جایی از طناب و باتوم چرخشی استفاده می‌کنند. از طناب برای جابه‌جایی یعنی باز کردن و جمع شدن کرکره و از باتوم چرخشی برای تنظیم نور و سایه و روشن کردن نور استفاده می‌شود.

برای بررسی تیغه های کرکره و صحت و سلامت قسمت های مختلف آن نظیر گیربکس و نخ ها ، کرکره خود را به وسیله طناب چند بار مکرر باز و بسته کنید :

نحوه نصب کرکره های فلزی

سپس باتوم تنظیم نور را به اهرم مخصوص خودش متصل کرده ( در کنار گیربکس طناب قرار دارد و حالت ظاهری آن به شکل قلاب است ) و تیغه های کرکره را سایه و روشن می‌کنیم. تصویر زیر کرکره را به حالت بسته شده نشان می‌دهد :

کرکره فلزی بسته شده به وسیله باتوم

تصویر زیر کرکره را در حالت باز و در حالت عبور نور نشان می‌دهد :

کرکره فلزی باز شده به وسیله باتوم

 

آموزش ویدیویی نصب پرده کرکره فلزی ( کامل )

در این بخش به طریقه نصب پرده های کرکره افقی فلزی با استفاده از پایه اهرمی می‌پردازیم. روش نصب انواع پرده های کرکره ای افقی به روش انجام شده در ویدیو زیر می‌باشد. اگر پایه شما از نظر ظاهری با پایه موجود در این ویدیو متفاوت باشد ، بهتر است بدانید که پایه های کرکره از نظر فنی و کارکرد هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و تمامی آن ها به یک شکل استفاده می‌شوند. لوازم مورد نیاز برای نصب شامل : متر و مداد جهت علامت گذاری محل نصب پایه ، دریل ، پیچ گوشتی ، پیچ و رولپلاک و پایه کرکره است.

تا این جای کار آموزش نصب انواع کرکره فلزی را به خوبی یاد گرفته اید و از این پس می‌توانید کرکره های خود را به راحتی نصب کنید. حالا بهتر است کمی از ویژگی های کرکره فلزی را بدانید.

 

بیشتر بخوانید
نحوه دوخت پاپیون پرده پشت دری ، 18 مدل جذاب و نقلی

✅ویژگی های کلی کرکره فلزی

  • دارای طرح و رنگ های مختلف
  • امکان تنظیم نور ورودی به وسیله باتوم چرخشی یا سیستم ولومی
  • قابلیت جمع شدن به صورت عمودی
  • مناسب برای دفاتر اداری، سازمان ها ، هتل ها ، مراکز تجاری، اتاق خواب، آشپزخانه ….
  • قیمت مناسب تر نسبت به کرکره چوبی

 

ویژگی های کرکره فلزی نصب شده

 

همانطور که متوجه شدید بدون نیاز به ابزارهای پیچیده و تنها با حداقل لوازم می‌توانید کرکره فلزی خود را نصب کنید، با یادگیری روشی که در این مطلب به شما آموزش داده ایم می‌توانید برای تمامی کرکره های فلزی از آن استفاده کنید.

خوشحالیم که تا این جای کار نحوه نصب کرکره فلزی رو یاد گرفته اید. امیدواریم از مطالب گفته شده به درستی و قدم به قدم استفاده کنید.✅

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *